17.4.07

Migracions

Animada pel post del Banalista (val la pena tot el bloc, però aquest post en especial, més, i aquest altre, encara més), m'he decidit a donar-vos la meva visió de les migracions. Sí, veureu que últimament, per circumstàncies que ara no venen al cas (però que explicaré més tard o més d'hora*), estic especialment concienciada amb aquest tema.

Bé, de migracions sempre n'ha hagut. Això no és una cosa nova. Els primers homo sapiens, pobres, sense avió ni res, van recòrrer mig món a peu, anant d'un lloc a un altre, per poder menjar i sobreviure. Tots uns aventurers. Clar que ells, per lo general, arribaven a un lloc i s'hi quedaven. I no importava si no tenien papers, perquè encara no s'havien inventat. I fet i fet, doncs mira estaven "en tierra de nadie". Així que es fotien unes farres increïbles sense molestar als veïns de la zona, menjaven el que volien, i resaven al déu que els venia de gust. Eren els amos i senyors de la terra on arribaven. Però sense ser-ne gaire conscients (bé, suposo que tindrien alguna mena de senya de territorialitat, però vaja, no sóc antropòloga, tampoc, "no le pidáis peras al olmo" xDDD).

Total, més endevant, a l'Europa del segle XIX uns quants europeus, res, uns 50 milions, tampoc no us penseu, van decidir que Europa no era suficientment 'cool', i se'n van anar a provar sort a les amèriques (la taxa d'emigració irlandesa, llavors, va ser de vora el 90% de la població, que es diu aviat!). Que era igual si anaven a Amèrica o a la Índia. Ells se n'anaven a fer calerons per portar-los aquí. Sí, sí. Anaven fora d'Europa i arribaven a un lloc "escolti, que té feina per mi? Que em puc fer milionari, aquí?" I ala, a treballar, a fer grans fortunes i quan les tenien fetes, alguns (la majoria, però no tots), tornaven a Europa. Contents com un gínjol, tu! Tu diràs!

A Menorca, per aquell llavors (any amunt, any avall) varen tenir una època chunga, chunga. Les collites eren una bona merda i estaven a punt de palmar-la tots d'inanició. Total, que en pasteres de la època (que imagino que no devien ser gaire diferents a les d'ara, ja se sap, el món avança només per coses importants...), van embarcar-se cap a l'aventura d'anar-se'n a Etiòpia. Ala, tots a sobre un vaixellet... i a veure si hi ha sort i no ens enfonsem pel camí. Per lo general no n'hi havia, van morir molts menorquins en l'intent d'arribada a aquell país.
Quan arribaven a Etiòpia els rebien, els donaven feina, i els acollien (suposo, que com tot, segur que algun 'Etiopí' (algú sap ben bé com és el gentilici?) va queixar-se dels paios aquells... però vaja, com diria ma mare "en todos laos cuecen habas").

Total, que fent una mirada (així ràpida, que el post sinó em quedarà enormement enorme) a la immigració que taaaaaaaaaaaaaaaaaan preocupats ens té, actualment, veiem que les coses no han canviat gaire. Una gent d'uns països on no hi ha per viure, agafa un barquito (de cáscara de nuez, probablement), i ve a països on sembla que la vida és millor.
Si més no, l'esperança de vida creix.

De mitjana, un senegalès (posem per cas), té una esperança de vida d'uns 40 anys. Aquí, al nostre païs (digues-li païs, digues-li nació o com et roti, que ara aquest tema no toca), l'esperança de vida mitjana ronda els 80 anys. Home, doncs què voleu que us digui... jo potser també arriscaria la meva vida per poder tenir 40 anys més de marge per a arribar a alguna cosa que no fos misèria i més de lo mateix.

Clar, és que anem a veure. Imagineu-vos: estem vivint en un pais poooooobre, pobre. En el que tot a la vida és treballar de sol a sol, en unes condicions infrahumanes, per guanyar un sou de misèria que no et permet ni menjar. I un dia, un afortunat del poble que té uns parents a la capital dels que li arriben notícies de tant en tant, us explica que ha vist per la tele imatges d'un pais on la gent canta, riu, plora, i porta vestits mooooooolt elegants. I la gent els aplaudeix molt per cantar. I quan la gent que et mira ja no t'estima, et regalen un cotxe!!! Sí, sí. I que en una altra tele ha vist que pots entrar en una casa, i et donen de menjar, et vesteixen i et fan jocs només per cridar i insultar als teus companys!!!!
Hòstia!!! No us semblaria jauja, el país en qüestió??????

En fi, ho deixo aquí a l'aire... xDDD

Més cosetes... sabieu que els immigrants ens estabilitzen la piràmide d'edat? Sí. Sí. Resulta que, a veure, des dels anys... 80, més o menys, fins ara, què ha fet la població? Follar molt (els més afortunats, clar... xDDD), però amb proteccions antibaby. Oi? I quin és el resultat? Doncs que anem mancats de gent jove (sobretot d'homes, però això ja és un post del psicotaiks, que no té res a veure amb el tema que ens ocupa.. xDDD). Que hi ha molts jubilats, molts pre-jubilats... però de gent en edat laboral plenament activa... cada cop n'hi ha menys. És o no és?
Doncs mireu, venen els immigrants, i patapúm! Gent jove (deuen tenir una mitja d'edat d'uns 25-30 anys), amb ganes de treballar, amb necessitats econòmiques i disposats a fer feines que ni bojos fariem la majoria de nosaltres! [us imagineu a un metge "autòcton", per posar un exemple, collint maduixes per 2€ la hora??? Jajajajaja! No us fa riure? (per si hi ha alguna ànima susceptible a la sala, anava en clau irònica, la cosa)]
I això no és el millor, no, no. Sabeu què??? Que venen amb estudis!!! Sí. Encara que ens pugui resultar sorprenent, molts d'ells venen amb carreres universitàries cursades al seu païs. I això què implica? Doncs que ja han rebut una educació acadèmica que el nostre païs no els ha de proporcionar.

A més, si els contractem, i els donem d'alta a la SS (ja, ja, utopia al màxim per a molts), resulta que cotitzen, i per tant se'ls reté el cony aquest d'IRPF i tal i tal... amb la qual cosa, estan aportant "ingressos" a les arques de l'estat.
Però és que, a banda, consumeixen! I això ho fan tan els "empaperats" com els "no empaperats"! Paguen benzina, menjar, els més afortunats mòbil, els encara més afortunats pis.... i tot això què té en comú? IVA! Total, que per aquesta banda també estan contribuint a les famoses arques.

I ara m'ho estic rellegint i sembla que estigui jo aquí fent apologia dels impostos... xDDDDD
No, no, amb tota la parrafada aquesta [igual m'estic posant pesada ja] volia donar-vos una dada objectiva, i és que, resulta que els immigrants, en mitjana, aporten 5 vegades més a les arques de l'estat, del que se'ls dona.

Total, que ningú vingui a dir-me que si és que estan empobrint el nostre païs (que sí, que jo he sentit barbaritats d'aquest tipus), perquè resulta que des del punt de vista econòmico-egoista, ens és rendible i tot que vinguin!!!

En fi... suposo que el post generarà crítiques a mansalva... però és que hi ha posicions que m'escandalitzen, i comentaris ignorants que em posen de mala hòstia.
I ja està, i jo només volia contribuir una miqueta a tenir un xic més d'informació.... que la podeu obviar, i punt, per suposat (que cadascú, en aquest tema, pensa el que pensa).

----------------
*Només que sapigueu que tot aquest post està basat en una conferència de n'Arcadi Oliveres a la que vaig tenir la sort d'assistir, per aquestes raons que us comentava...

22 comentaris:

David JB ha dit...

Hi ha tants inmigrants, que cal diferenciar, entre tots aquests, un percentatage de població que, ni ve a treballar, ni ve a fer amics. En conjunt suposen poc percentatge del total dels inmigrants, però són els que més soroll fan, perquè afecten a la seguretat, i clar, la gent es fixa en això.

Als últims anys, hi ha hagut poblacions, sobre tot del sud de la península, per Múrcia i Almeria, que a hores d'ara tenen més població estrangera que espanyola, tot per feines del camp. Si no hi hagués inmigrants, estaríem parlant d'un dèficit de treballadors per segons quines coses.

I és que, per molt que es digui, i la gent diu moltes coses, ho repeteixen sovint els polítics, necessitem inmigrants, i si els autòctons no tenim fills, doncs hauran de venir de fora. Ara, no es pot fer, deixant la porta oberta a qui vulgui, tot això s'ha de regular, perquè deixant la porta oberta, això acabaria descontrolant-se, però si es regula bé, tot hauria d'anar, igualment, bé.

Petons Alepsi ;)

Alepsi ha dit...

En tot cas, Laprí, trobo que el que s'hauria de regularitzar (que m'he oblidat de dir-ho al post), és el tipus de feina que fan. No que entrin o surtin, nosaltres (ni ningú), recorda, no som amos del planeta...
Amb això, vull dir que el que s'ha de regular són les empreses, s'ha de fotre canya als empresaris cabrons que s'estan enriquint a costa d'aquesta gent disposada a cobrar uns sous ímfims....

En quant a aquest percentatge que dius tu que "no venen a treballas ni a fer amics"... a què venen? De vacances? Va home! Jo no em jugaria la vida per anar a fer turisme per un pais desconegut, sincerament.... en tot cas, és possible que molts dels que venen a treballar acabin ficant-se en activitats delictives... perquè no troben més sortida. És això el que s'hauria de regular, trobo....

[però potser m'equivoco, tampoc en sé tant....]

onix ha dit...

el que he copsat es una cosa ,que no puc entendre i mira que ho intento,els que mes contra estan i mes malament parlen dels emigrants , son gent que en el seu dia també ho varen ser .:( no se si us heu adonat d'això?

David JB ha dit...

Al que em refereixo amb aquells que no venen a treballar ni a fer amics, a vere, de vacances tampoc venen. Jo parlo, per exemple, dels pocs que veig pels carrers d'Alcorcón, que una part són de fora, i que no treballen en res, i cometen delictes també. Clarament, aquests són l'ovella negra, i pels qual, la resta d'inmigrants són vistos malament per la gent autòctona. Encara que també són vistos malament per una part de la societat perquè "se llevan todas las ayudas, les dan todos los puntos para las escuelas públicas" etc.

La veritat és que és un cas molt complexe, que espero que amb el pas del temps millori, i no empitjori.

Anònim ha dit...

Ei Alepsi que ets boja?? que fas publicant un post sobre els imigrants ???? Jo ja tinc ganes de veure si fan un documental a telemadrid dient que a Catalunya no en tenim, de ben segur que hi hauria part de gent que s'ho creuria. No vull que em titlleu de racista però es com tot d'imigrants n'hi han de bons i de dolents com d'espanyols, italians, catalans, romanesos però normalment s'acostuma a veure mes la xusma que la gent normal sigui del pais que siguin, jo directament cop de mall als imigrants dolents.

Anònim ha dit...

jo estic a favor de la immigració i a favor dels papers per a tots, però el que també tinc clar, és que si una persona arriba a un país i hi comet crims reincidents tot i passar per organismes d'adaptació sigui expulsat al país d'origen, doncs em sembla injust que uns pocs malmetin la imatge de la majoria d'immigrants.

d'altra banda, em sembla bé que es facilitin moltes coses als immigrants, però em sembla injust que tinguin més facilitats que nosaltres per obrir empreses o negocis. haurien de tenir les mateixes. ni més ni menys.

però estic d'acord amb la totalitat del teu post. tots tenim el dret a desplaçar-nos i cercar una realitat millor.

(l'esmentat Arcadi Oliveres sol fer conferències magnífiques.)

maduixot ha dit...

ja se sap això de generalitzar...

Cèsar Llamborda ha dit...

He tingut l'oportuniat d'escoltar l'Arcadi Oliveres en directe i és una passada, va agradar-me molt.

I no hi falta contingut, us ho ben asseguro.

Anònim ha dit...

Hola guapa! M'alegro d'haver-te inspirat xDD. De fet, ja era això el que pretenia. A mi em sibten molt les actituds que adopta la gent aquí amb el tema de la immigració i més considerant les migracions internes que han hagut a l'estat i les migracions a Alemanya i França que també va fer molta gent d'aquí, per això m'exalta el tema. No em cap al cap. Ara, està molt bé el tema de les dades que aportes, a veure si fan pensar a algú. Ah!, i gràcies per linkar-me i comentar-me i recomenar-me, que també es tracta de ser agraït... Un petonet i bona nit.

Anònim ha dit...

L'emigració és un problema complex, però sembla clar que ningú es juga la vida si no està molt desesperat. Ara bé, crec que ha d'haver-hi una regulació per evitar els abusos i l'explotació. El millor seria fer polítiques d'inversió en origen, que la gent no es mori de gana.

gatot ha dit...

Doncs jo amb les immigrantes no tinc cap problema... ben bé al contrari!
:DDDD

Bé, volia dir de fet que jo el tema de la immigració (tema, que no problema) ja l'he tractat algunes vegades al blog i segueixo pensant, com tu alepsi, que si l'administració funcionés regularment bé i fés aplicar la llei, en aquest cas a empresaris, moltes "disfuncions" estarien resoltes.

El problema per a mi, segueix essent social: en nom de la economia de mercat, en nom de la productivitat, en nom de "salvar" les empreses i que no marxin del país... ens fan veure garsses per perdius!

I no són els immigrants els que han d'acceptar una feina a qualsevol preu. Som tots. Que jo, ja ho saps... el que em costa trobar una feina raonable amb un sou mínimament digne.

I mentres, els sindicats callen, els partits d'esquerres (que jo voto) no tenen pebrots de tirar endavant polítiques efectives socials i l'administració... continua inoperant!

Pep ... però posa-li Angu, també ha dit...

Ah, no, jo me'l prenc com a culturilla!!!

Un petó, Alepsi!!!

Alepsi ha dit...

Doncs sí, onix, sembla que la gent oblida ràpid que quan ho van necessitar, hi havia altres persones que els van acollir... en fi...

En tot cas, Laprí, ells se'n porten "tots els ajuts" perquè realment, els necessiten més (a veure, no us altereu, vull dir que segons els barems d'adjudicació d'ajuts, ells són més pobres). El que hauria de ser, seria que hi haguéssin més ajuts, que poguéssin cobrir a la població immigrant i a la no immigrant... en tot cas, el problema és de l'administració, trobo.

Jajajaja! Farlopa, és que se me'n va la bola, prou que ho saps! xDDD
Tens raó, òbviament, d'immigrants n'hi ha de bons i de dolents, com d'autòctons, de fet. I clar, només veiem les coses "dolentes"... però només que et fixis, per exemple, en un vagó de metro... veuràs que hi ha moltíssims immigrants, i que cap d'ells està trencant cadires, ni robant..... només un, potser... de 200.

Està clar, esteve. O t'adaptes, o marxa! Aquest és el problema, que uns pocs tiren per terra la imatge d'una gran majoria... però com ens manipulen d'aquesta santa manera, en tots els mitjans de comunicació... només veiem lo doleeeeent...
I amb això de les facilitats, sincerament, jo ho veig com tu. Ni més ni menys, les mateixes, cony!!! QUe ells poden obrir un negoci amb quatre duros i jo no puc ni... puaf!

Exacte, maduixot, ni per a bé, ni per a malament.

Oi que sí, Cèsar?? Jejejeje! Vés que no haguem coincidit i tot, escoltant-lo! xD

Hola, banalista, guapooooo! xDDDD
És el que li deia a la Onix... tot sovint oblidem que, en algun moment, algú ens va estendre la mà per a ajudar-nos... i en comptes d'estendre-la nosaltres li fotem un cop de puny.... en fi...

Exacte, Pd40! Lo ideal seria que es pogués regular tota la conya aquesta del deute extern (tema del meu proper post! xDDD), i ajudar-los en el seu païs d'origen... però bufffff... és taaaaaan complicat, i l'administració està taaan poc per la labor...

Ja tens raó, ja, Gatot... la veritat és que el tema feina està fatal, fatal.... però, en part, molts d'aquests problemes es deuen a això, a l'economia submergida de merda aquesta... si puc tenir un que m'ho faci a 2€ en negre no contractaré a un que m'ho faci a 5€ i cotitzant... una pena.

Jajaja! Doncs ben fet que faràs, Pep!! xDDD Petonss!

Anònim ha dit...

Ja sabeu que jo estic amb un inmigrant, en Hatim es àrab i fa cin anys que viu a Catalunya, el seu nen es català, doncs va nèixer aqui quant ell encara estaba casat.

En Hatim fot més hores que un tonto i va baldat, però la feina l'hi agrada i no la vol pas canviar, mai ha delinquit, ni tant sols per menjar, sempre ha estat legal, amb contractes i amb papers en regla, es més, fa poc que l'hi han donat la Residencia permanent.

De gent bona i dolenta n'hi han de tots colors i a tots llocs i penso que tothom te dret a una oportunitat i no ho dic per que jo estigui amb en Hatim, ja ho pensava abans de conèixe'l :-)

Anònim ha dit...

alepsi, ets la meva mestra!!!

A mi el que m'emprenya de tot l'asunto és la facilitat en que s'els carrega el mort a ells. Que si tenen prioritat en els pisos de protecció, en les ajudes...Però si els que ho fa malament són els polític i empresaris i demés!!!!

però, qui paga?...ells.

apa

iruNa ha dit...

Nena!!! no he llegit el post que ara no tinc temps... (et prometo que quan pugui ho faig) Només et venia a veure, ara que puc entrar a internet, per dir-te que lo d'aquesta nit al xat no se pas si podré venir... que fa dos dies que no puc pillar red al pis i que estic a dos velas amb el portàtil morint-se de fàstic!! Si no m'hi trobes vull un informe matutí de com ha anat la trobada eh?! jeje...
una abraçada!!

Clint ha dit...

buf noia, això se'n diu un tros de post eh! el tema aquest esta xungo i a ningú li interessa arreglar-ho, per ser ric calen pobres i per ser del primer món necessites el segon i el tercer...així que mal assuntu! xDDD

Ulisses ha dit...

bon post!

Alepsi ha dit...

Gràcies, cris!! Ja tens raó, el delinqüent no es fa d'un dia per l'altre... ains, és un tema complicat, certament...

Dona, Jo Mateixa, has de tenir en compte que en Hatim va tenir "sort" des del principi... vull dir, que venir ja amb contractes i papers... et soluciona molt tot!
Però per suposat, tothom mereix una oportunitat!!!

Mare meva, escarabat! M'has fet posar vermella i tot! xDDDD
Això és el que jo dic, que és molt fàcil dir que ells en tenen la culpa... però aquí qui l'està liant és el govern... digo...

Tranqui, iruNa! Jejejeje! A veure si et pots posar aquesta nit!!! Jejejeje!

Exacte, Clint, per a tenir una cosa bona, cal que un altre la deixi de tenir, o que en tingui una de dolenta... mira que és simple, el gènere humà! xDDD

Gràcies Ulisses!

neus ha dit...

jo quan algú me'ls despotrica, sempre li dic el mateix: no t'hi vulguis trobar tu i que et rebin de la mateixa manera.

M'ha agradat molt el post.

Salut! :)

Xiluso ha dit...

Inmigració si, però gradual.

En els últims anys hi ha llocs que s'han vist desbordats per l'inmigració. Et trobes molt malament quan en el barri on has viscut desde sempre t'has convertit en el estranger.

Alepsi ha dit...

Exacte, elur! Ja veuríem què passava si canviéssin les tornes...
Me n'alegro que t'hagi agradat! ;)

Home, Xiluso, ja... vull dir, que sí, que tens raó. Que sóc la primera que quan entro al metro penso que hi ha alguna cosa que... però clar, si et mires com estan els paisos d'on venen... entens moltes coses... no sé... jo trobo que se'ls ha de donar, si més no, una oportunitat.