27.4.09

Coses curioses...


Buscant informació sobre psicopatologies (sí, què passa, una és friki i encara que hagi acabat la carrera segueix formant-se...) i m'he sorprès al trobar molta "informació" (que ho poso amb cometes, perquè.... bé, ara quan us posi els links potser m'entendreu... xDDD) sobre una en concret.

L'altre dia estava en un bar amb una amiga. Jo m'havia demanat una coca-cola light (sí, sí, s'ha de mantenir la línia nens!), amb gel. Sempre amb gel. Ella... doncs no recordo què va demanar, però tampoc és que tingui gaire importància.

El cas és que quan ja portavem una bona estona despellejant a vés a saber qui, o parlant de vés a saber què (sí, ja no us estic donant cap tipus d'informació... xDDD) va ella i em diu: "Alepsi, puc menjar-me el teu gel?".

Xorrada de pregunta, també. Perquè jo, un cop la Coca-Cola s'ha acabat, el gel, normalment deixo que vagi fent ell solet....

Total, que la tia se'l va ficar a la boca... i el va mastegar!

No us explico la... "tirícia" en diria ma mare... "dentera" en dirien altres... que em va fer...

"Saps que hi ha un trastorn que es caracteritza per menjar gel???"
"Ah, sí? I com es diu?" (va dir ella mirant-me amb cara de "oh, no, Déu meu, ara ve un discurs sobre psicopatologia...)
"........... doncs no me'n recordo...."

Total, que fins al dia d'avui no m'he dedicat a buscar-ho... i ja ho podria haver fet abans. Perquè lo que he rigut no té preu.... els foros d'internet són una mina... xDDDD

El trastorn, en concret, es diu "pagofagia". No em pregunteu què cony significa el prefix pago-... per lògica aplastant hauria de voler dir gel, no?

Resulta que té a veure amb un tipus d'anèmia. No en sé treure l'entrellat de si és causa o conseqüència. Però es veu que hi ha gent que té unes ganes boges de menjar gel i de sobte van al metge i els diagnostiquen una anèmia de cavall i mig.... fins i tot hi ha gent que assegura que li han dit que això pot arribar a fer una leucèmia..... uh...

La veritat és que no he trobat cap pàgina "seriosa" on parlin del tema.... així que seguiré investigant. Quan arribi a casa miraré els meus llibres de psicopatologia, a veure si trobo quelcom.... (com m'agrada aquesta paraula... jajajaja)

Us poso un link del foro sobre Pagofàgia que he trobat.... resulta curiós i divertit (sí, ho reconec, sóc mala persona i m'he partit la caixa llegint alguns dels testimonis... però és que no tenen preu, en sèrio).

Hi ha gent que es menja "la escarcha de la nevera y el congelador". Diosssssssss!!! Si allò ha de tenir gust a "tupper"... però per la part de fora! I a molles de pa! I a peix congelat! Aaaaaai, ecs!

I com no.... tot el que tingui a veure amb menjar coses rares...... serveix per a aprimar!!! Joer... atenció al càlcul que fa....
Gent! Si voleu que una llauna de coca-cola normal no engreixi..... només cal que li afegiu 148 glaçons de gel! Viscaaaaaaa!
Ara ja sabem com fan la Coca-Cola light.... xDDDDD

En fi... cada dia està més clar que la gent és rara de collons.... amb lo bons que estan els gelats... menjar-se un glaçó de gel ho trobo absurd a més no poder.

Però cascú lo seu, tu.


*Per cert: la meva amiga no és pagofàgica.... simplement li agrada menjar-se un glaçó de tant en tant....

12 comentaris:

Mireia ha dit...

no he seguit els links i ja m'he fet un fart de riure. Vaig a veure quines perles has trobat

Dan ha dit...

pagofàgia... m'encanta.

Sergi ha dit...

Això t'anava a dir, si la teva amiga era dels que es menja el gebre de la nevera... felicita-la de part meva per no fer-ho.

Quines coses, si és que hi ha gent per tot...

Joana ha dit...

Hola Alepsi! :)
Poques vegades bec Coca-cola però si ho faig ha de ser sense gel i amb llimona...o gui que d'anèmia per aquest costat no en tindré.
bentornada. Em fa il.lusió saber de tu!
Una abraçada!
( M'agrada quan dius" rara dels collons!" jejej I és que n'hi ha! de gent

gatot ha dit...

va... quet tink bandunada...

has descobert la meva dèria!
i no estic anèmic, eh? que jo sàpiga... que els darrers anàlisis de la sida no deien res d'això, però m'encanta mastegar gel...

sobretot en posició horitzontal i amb una orografia "clàssicament" femenina que no cal que et concreti més -suposo- com a base receptora dels petits fragments que van caient i fonent-se....

uis.... ja m'he equivocat de blog! colló , alepsi, que em provoques unes coses....!

Carquinyol ha dit...

ent! Si voleu que una llauna de coca-cola normal no engreixi..... només cal que li afegiu 148 glaçons de gel!.... suposo que primer et prens els glaçons i després la cocacola.. si tens ganes !!

David JB ha dit...

Aquests són els que sempre a les pistes d'esquí estan tota l'estona caient al terra, perquè els encanta menjar gel, oi? xD

Jo Mateixa ha dit...

Hòstia nena m'habies espantat per que jo soc de les que a la que s'ha acabat la Coca Cola debora el gel :-S

Per sort ens has informat com déu mana i ara em quedo més tranquila...o no :-P

petonasos bonica!!!

Eli ha dit...

ja,ja,ja que bo...
De veritat que hi ha molta gent grillada pel món!!!
Soc nova.. però tornarè.. si m'ho permets!
;-D

Robertinhos ha dit...

A mi m'agrada menjar glaçons...però prefereixo la seva versió de gelat de xocol·lata!!!! em sembla que no sóc anèmic

efe ha dit...

Doncs havent-hi kokotxes o foie... menjar gel em sembla tonto fins a dir prou.

Joan Marc ha dit...

ajjajajajaja Molt bo això de la pagofagia! xDD Quin fart de riure!